Általános Szerződési Feltételek

Lekönyveljük Kft.
Általános Szerződési Feltételek 1.1. 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK KÖNYVELŐI MENTOR SZOLGÁLTATÁS (Továbbiakban: ÁSZF) 


Érvényes: 2024.11.20-tól. 

Az ÁSZF rendelkezései kiterjednek a Megrendelő és a Szolgáltató közötti minden szerződéses kapcsolatra, amelynek keretében a Szolgáltató a tevékenységi körébe tartozó szolgáltatást nyújt az Ügyfél részére a Megbízási szerződés alapján. 

1. Az ÁSZF célja , hogy a Felek ugyanazt értsék az egyes szolgáltatások, dokumentumok és eljárások alatt. Megrendelő tájékoztatása azokról a szolgáltatásokról, amelyeket a Szolgáltató a Megrendelő számára az együttműködés keretében nyújtani képes és szándékozik. 

1.1 ÁSZF időbeli hatálya
Az ÁSZF rendelkezései a hatályba lépése napján és az azt követően megkötött szerződésekre vonatkoznak. 

1.2 ÁSZF közzététele
A Szolgáltató biztosítja, hogy az Ügyfél az ÁSZF, illetve jövőbeni módosításai tartalmát megismerje. E célból a Megbízási szerződés megkötésekor a Szolgáltató a hatályos Szabályzatot az Ügyféllel megismerteti. A Megbízási szerződés aláírásával az Ügyfél igazolja, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte és magára nézve kötelezően elfogadta. Ugyanilyen hatálya van a Szabályzatot tartalmazó elektronikus dokumentumnak az Ügyfél e-mail címére történő elküldésének, amennyiben az Ügyfél a Szabályzat tartalmát az elküldéstől számított 30 napon belül nem kifogásolta.
A szerződéskötést megelőzően a Szolgáltató az ÁSZF-et és a szerződést a Megrendelő számára hozzáférhetővé teszi: - elektronikus úton, e-mailben - a szolgáltató honlapján, a www.evmentor.hu oldalon.
Az együttműködést megelőzően és az együttműködés során a Szolgáltató a Megrendelő részére minden lényeges kérdésben megadja a szükséges tájékoztatást. 

1.3 Eltérés az ÁSZF-től
Az ÁSZF-ben foglalt rendelkezések mind a Szolgáltatóra, mind a Felhasználóra nézve külön kikötések nélkül is kötelezőek, azonban azoktól a felek kölcsönös egyetértéssel - jogszabályok keretein belül, az eltérések kiemelésével – írásban, egyedileg eltérhetnek. Az ÁSZF, valamint a Felhasználó és Szolgáltató egyedi megállapodása a több elemből álló szerződéses jogviszony részei, amelyek együttesen értelmezhetőek és egymás elválaszthatatlan részét képezik (az ÁSZF és az egyedi megállapodás együtt a továbbiakban: Szerződés).

1.4 Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás tényéről szóló figyelemfelhívást és a módosított ÁSZF-et köteles az Ügyfélnek megküldeni. A módosított ÁSZF elfogadottnak tekintendő, amennyiben az értesítés megküldésétől számított 30 napon belül az Ügyfél nem kifogásolta. A Felhasználó az ÁSZF módosítás hatályba lépéséig nyilatkozhat arról, hogy a megváltozott tartalommal kívánja-e fenntartani a Szerződést. Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF módosítását nem fogadja el, a folyamatban levő Szerződés a módosítást megelőző változatlan tartalommal hatályban marad. Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF módosítás valamely rendelkezését kifogásolja, vele szemben a kifogásolt rendelkezés nem lép hatályba. Amennyiben a Felhasználó nem nyilatkozik, az ÁSZF módosítást a Felhasználó részéről elfogadottnak kell tekinteni a vele fennálló Szerződés tekintetében. Az e pontban foglaltaktól eltérően, egyedi megtárgyalás nélkül, a Felhasználó nyilatkozatának hiányában is hatályba lépnek az ÁSZF módosítás azon rendelkezései, amelyek tárgya:
- új szolgáltatás bevezetése
- a Felhasználó által igénybe vett szolgáltatás tartalmának bővítése az ellenszolgáltatás változatlanul hagyásával. 

2. Szolgáltató adatai 

Cégnév: Lekönyveljük Kft.
Cégjegyzékszám: 13-09-225489
Cégbejegyzés napja: 2023.02.22.
Adószáma: 32206920-1-13
Statisztikai számjel: 32206920-6920-113-13
Székhely: 2360 Gyál, Váradi u. 12.
MK regisztrálási szám: 210217 

3. Bevezetés

 3.1. Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szabályozzák a Lekönyveljük Kft. (a továbbiakban: "Szolgáltató") által nyújtott könyvelői mentori szolgáltatások igénybevételének feltételeit. 

3.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan szerződéses jogviszonyra, amely a Szolgáltató és az ügyfél között jön létre a mentori szolgáltatásokkal kapcsolatban. 

3.3. Az ÁSZF elfogadása a mentori szolgáltatás igénybevételével automatikusan megtörténik, függetlenül attól, hogy az ügyfél külön nyilatkozatot tett-e erről. Az ÁSZF mindenkor elérhető a Szolgáltató weboldalán: www.evmentor.hu. 

4. Felhasználói jogok, korlátozások, szellemi tulajdon védelme  

4.1. Látogató
A www.evmentor.hu weboldal olyan felhasználói, akik nem küldték el a mentor szolgáltatási igényüket. A weboldal ingyenes tartalmai bármely látogató számára elérhetők, külön regisztráció vagy szolgáltatás igénybevétele nélkül. 

4.2. Mentor szolgáltatást kérő személy
Olyan látogatók, akik e-mailben (info@evmentor.hu) kérelmezik a mentori szolgáltatás igénybevételét. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy csak olyan szolgáltatási igényre küldjön árajánlatot, amelyet a mérlegelése szerint a megadott információk és ismert körülmények alapján felelős tanácsadást tud nyújtani. A szolgáltatónak kapacitás hiányában joga van az igényt elutasítani. Ha a tanácsadási igény célzottan szándékos adóelkerülést, jogszabályba ütköző tevékenységet vagy a könyvelő szakmai és polgárjogi felelősségének kockáztatását vonná magával, a szolgáltatási igény automatikusan elutasításra kerül mindennemű visszajelzés nélkül. 

4.3. Ügyfél
a) Ügyfélnek tekinthető az a személy, aki írásos megbízási szerződésben elfogadta a szolgáltatás feltételeit, az aláírt szerződést e-mailben visszaküldte, és a szolgáltatásra kiállított díjbekérőt megfizette. Az Ügyfél a díjbekérő megfizetésével egyértelmű ráutaló magatartást tesz az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési Feltételek elfogadására. A számla a díjbekérő kiegyenlítésével egyidejűleg kerül kiállításra.

b) A szolgáltatás díja visszakövetelhető, amennyiben a szolgáltatás nem teljesült, vagy a válaszadás nem a vállalt időszakban történt meg. A válasz munkanapokon 24 órán belül történő megküldése az átadott információktól függetlenül teljesített mentori szolgáltatásnak minősül. A tanácsadás megkezdése után a díj nem követelhető vissza, csak a szolgáltató egyedi mérlegelése és méltányosság alapján.

c) Az Ügyfél köteles havi átalánydíjat fizetni függetlenül attól, hogy tett-e fel kérdést vagy sem, mindaddig, amíg a szerződést fel nem mondja írásos formában az info@evmentor.hu e-mail címen. A megkezdett hónap díját az Ügyfél minden esetben köteles megfizetni.

 
d) Az Ügyfél havi átalánydíjért cserébe általános jellegű tájékoztatást és szakértő választ kap a kérdéseire munkanapokon 24 órán belül. A szolgáltatás célja az önálló bevallást készítő ügyfelek támogatása általános információk nyújtásával, nem pedig könyvelési vagy bérszámfejtési ismeretek átadása. Az ügyfél továbbá időszakosan hírlevelet kap fontosabb határidőkről, adóváltozásokról és más releváns információkról. 5. Mentori szolgáltatás 

5.1. Mentori szolgáltatás formái
- A mentori szolgáltatás kizárólag e-mailes kommunikáción keresztül érhető el. 

5.2. Mentori szolgáltatás időintervalluma 

5.2.1. Folyamatos mentori szolgáltatás
a) A szolgáltatás havidíjas átalány alapú, amely mindaddig aktív és teljesítettnek minősül, amíg az Ügyfél írásban le nem mondja, függetlenül a feltett kérdések mennyiségétől.

b) A lemondás kizárólag írásban, az info@evmentor.hu e-mail címen történhet. A megkezdett hónap díja minden esetben kiszámlázásra kerül, és vissza nem téríthető. 

5.2.2. Mentori szolgáltatást kiegészítő szolgáltatás: tanácsadás videó konzultáció keretein belül 

a) Ez a szolgáltatás csak a mentori szolgáltatás mellett igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás, mely szolgáltatás igénybevételéhez mindenképp e-mailben egyeztetett időpont szükséges. Ennek a szolgáltatásnak a díját nem tartalmazza a havi átalányban megállapított mentori szolgáltatás díja. A videó konzultációt önmagában nem lehet igénybe venni.

b) A videó konzultáció egy 30 perces online szolgáltatás. 30 percen túlnyúló szolgáltatás esetén a Szolgáltató minden megkezdett fél órára díjat számol fel. 

5.3. Árak, és rendelési feltételek
a) A mentori szolgáltatás átalány havi díját, valamint a kiegészítő szolgáltatásként igénybe vehető videó konzultáció díját megtalálják a www.evmentor.hu oldalon az ár tábla menüpontban.

b) A havi átalánydíj tartalmazza az e-mailben feltett kérdések megválaszolását és időszakos hírlevelek küldését. Kérdés hiányában is fizetendő, amíg az Ügyfél írásban fel nem mondja a szerződést.

c) Szolgáltatási igény elküldését az info@evmentor.hu e-mail címre küldheti. A Szolgáltató válaszlevélben elküldi a megbízási szerződést, mely a szolgáltatás megrendelőjének aláírásával és az aláírt dokumentum e-mailben történő visszaküldésével valamint a díjbekérő megfizetésével lép életbe. Az aláírással a megrendelő elfogadja a www.evmentor.hu honlapon közzétett általános szerződési feltételeket.

d) A szolgáltató bármilyen indok nélkül megtagadhatja a szerződés megkötését.

e) A mentori szolgáltatás megfizetése előre történik. A fizetési esedékesség a tárgyhó előtti hónap 16-a. 14 napot elérő fizetési elmaradás esetén a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja mindaddig amíg a díj rendezésre nem került. Hó közben történő szerződéskötés esetén a teljes havidíj felszámolásra kerül. Mindaddig nem kezdődik meg a szolgáltatás nyújtása amíg a megrendelő nem rendezi a díjbekérőt.

f) A szolgáltatás díja visszakövetelhető, ha a mentori szolgáltatás nem történt meg, vagy a válaszadás nem a vállalt időszakban történt. Ez esetben a díjat a szolgáltató 3 munkanapon belül visszafizeti.

g) A kiegészítő szolgáltatás, video konzultáció 30 perces alapdíjának megfizetése előre történik. A 30 perces díj abban az esetben is megfizetendő, ha az Ügyfél a 30 perces időt nem vette teljes egészében igénybe.

h) A 30 percen túli konzultáció díjazása utólag történik, minden megkezdett félórára vonatkozóan.

i) Amennyiben a video konzultáció megrendelője a konzultációt 24 órán belül mondja le a Szolgáltatónak egyedi mérlegelés alapján joga van a díj 30%-át megtartani.

j) Amennyiben a megrendelő a megbeszélt időpontban nem jelenik meg és nem mondja le előzetesen a szolgáltatást, úgy a szolgáltatás nyújtójának joga van a teljes díjat megtartani. Amennyiben a videó konzultáció a Szolgáltató hibájából vagy váratlan esemény miatt nem történik meg, úgy a Szolgáltató új időpontot ajánl. Amennyiben a megrendelő nem kíván élni az új időpont választásának a lehetőségével joga van a pénzt visszakövetelni, melyet a Szolgáltató köteles 3 munkanapon belül visszafizetni.

k) A Felek megállapodnak abban, hogy Megbízott a Díjat, illetve azok egyes tételeit naptári évenként egy alkalommal változtathatja. A Díj reálértékének megőrzése érdekében Megbízott évente egyszer a garantált bérminimum emelkedésének mértékével korrigálhatja a Díjat, illetve annak egyes tételeit.

l) Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a Díj Megbízó általi késedelmes fizetése esetére minden késedelemmel érintett napra Megbízott késedelmi kamatot számol fel, amelynek mértéke a jegybanki alapkamat 2-szerese. 

6. A Szolgáltató kötelességei
a) A Szolgáltató köteles az adózással és könyveléssel szorosan összefüggő kérdésekre szakértő, hiteles és átlátható választ adni. A Szolgáltató vállalja a munkanapokon 24 órán belüli válaszadást. Nem a könyvelési tevékenységgel összefüggő, valamint a könyvelő foglalkozás hatáskörébe nem tartozó kérdésekre történő válaszadást a Szolgáltató megtagadhatja.

 
b) A Szolgáltató csak az Ügyfél által megadott információk figyelembevételével válaszol. 

7. A mentori szolgáltatás leírása:
a) A mentori szolgáltatás egy olyan fix összegű havidíjas szolgáltatás, mely az egyéni vállalkozóknak, adószámos magánszemélyeknek nyújt segítséget, például többek között adózási mód választásával, bevallás kitöltésével, számla helyes kiállításával kapcsolatban. Minden olyan kérdést munkanapokon 24 órán belül megválaszolunk mely az egyéni vállalkozást, adószámos magánszemélyt segíti a jog- és szabálykövető magatartásában, valamint abban, hogy törvényes keretek között a lehető leghatékonyabban működjön. 

b) A Szolgáltatás célja kizárólag általános információk átadása, ezért a Szolgáltató: 

- nem végez könyvelési vagy bérszámfejtési oktatást,
- nem készít el konkrét dokumentumokat (pl. adóbevallásokat),
- nem vállal felelősséget az Ügyfél által elkészített vagy benyújtott dokumentációkért,
- nem lép kapcsolatba hatóságokkal az Ügyfél nevében. 

c) A Szolgáltató nem vállalja olyan technikai jellegű tanácsok nyújtását, mint például programok letöltésével, telepítésével, frissítésével vagy használatával kapcsolatos kérdések (pl. ÁNYK). Azonban az ilyen programokban benyújtandó bevallások helyes kitöltésében szakmai tanácsot adhat.

d) Abban az esetben, ha az Ügyfél szándékosan eltitkol információkat vagy elfelejti és tévesen és/vagy hiányosan közli azokat és e miatt a Lekönyveljük Kft. és alkalmazottai téves választ adnak és az Ügyfélnek ebből adódóan hátránya keletkezik a Lekönyveljük Kft. és alkalmazottai nem vállalnak felelősséget!

e) A kérdések megválaszolásán felül az Ügyfél hírleveleket kap a fontosabb adóváltozásokról, határidőkről és egyéb információkról. A mentori szolgáltatás átalány havidíja tartalmazza ezt a szolgáltatást és az Ügyfél a megbízási szerződés aláírásával hozzájárul a hírlevél küldéséhez. 

8. A szolgáltatást megrendelő kötelezettségei
a) A Szolgáltatás megrendelője köteles érthető módon és egyszerűen megfogalmazni kérdéseit. A megrendelő nem tesz fel olyan kérdést, mely jogsértő vagy melynek adómegkerülés a célja, illetőleg az ilyen kérdésekre a Szolgáltatást nyújtó megtagadhatja a választ. Amennyiben ilyen eset előfordul a Szolgáltatás a válasz megtagadástól függetlenül kiszámlázásra kerül.

b) A szolgáltatás megrendelőjének kötelessége az adott kérdéshez vonatkozóan az összes információt megadni ahhoz, hogy a lehető leghitelesebb választ kapja. A megrendelő nem titkolhat el adatokat és információkat, valamint nem adhatja meg azokat hiányosan vagy tévesen , amennyiben mégis így történik és a megrendelőt ebből adódóan bármilyen hátrány éri, azt nem követelheti a Szolgáltatás nyújtójától. 

9. Szerződés megszűnése, Szolgáltatás felmondása, elállás 

9.1. Közös megegyezés
A Szerződést a Felek – a Ptk. 6:275 §-nak megfelelően – közös megegyezéssel írásban, mindkét Fél aláírásával bármikor megszüntethetik. 

9.2. Rendes felmondás
A Szolgáltatást bármelyik fél következmény nélkül jövőbeni hatállyal a tárgyhót követő hó elsejétől felmondhatja. Megkezdett hónap már nem mondható fel. 9.2. Azonnali hatályú felmondás Mindkét Felet megilleti a Szerződés azonnali hatályú, indokolást tartalmazó írásbeli értesítéssel történő felmondásának joga akkor, ha a másik Fél megszegi a Szerződést és a szerződésszegésről szóló írásbeli értesítést követő 5 (öt) munkanapon belül nem orvosolja azt (amennyiben a szerződésszegés orvosolható); a másik Fél súlyosan vagy felszólítás ellenére ismételten megszegi a Szerződést; A szerződés felmondása kizárólag e-mailben történhet az info@evmentor.hu e-mail címen. 

9.3. Elállás
Az Ügyfél a szerződés aláírásától számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől abban az esetben, ha a Szolgáltatás nyújtása még nem történt meg. Teljesített Szolgáltatás esetén már csak a felmondási jogával élhet. 

10. Vitarendezés
A weboldal Általános Szerződési Feltételeinek hatálya alá tartozó valamennyi szerződésből eredő jogvita esetére a Felek alávetik magukat a Dabasi Járásbíróság illetékességének.  

Székhely: 2360 Gyál, Váradi utca 12.
E-mail cím: info@evmentor.hu
Adószám: 32206920-1-13
MK regisztrációs szám: 210217

 
Á.SZ.F. 1.1. hatályos: 2024.11.20-tól