Általános Szerződési Feltételek
Lekönyveljük Kft.
Általános Szerződési Feltételek 1.1.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK KÖNYVELŐI MENTOR SZOLGÁLTATÁS (Továbbiakban: ÁSZF)
Érvényes: 2024.11.20-tól.
Az ÁSZF rendelkezései kiterjednek a Megrendelő és a Szolgáltató közötti minden szerződéses kapcsolatra, amelynek keretében a Szolgáltató a tevékenységi körébe tartozó szolgáltatást nyújt az Ügyfél részére a Megbízási szerződés alapján.
1. Az ÁSZF célja , hogy a Felek ugyanazt értsék az egyes szolgáltatások, dokumentumok és eljárások alatt. Megrendelő tájékoztatása azokról a szolgáltatásokról, amelyeket a Szolgáltató a Megrendelő számára az együttműködés keretében nyújtani képes és szándékozik.
1.1 ÁSZF időbeli hatálya
Az ÁSZF rendelkezései a hatályba lépése napján és az azt követően megkötött szerződésekre
vonatkoznak.
1.2 ÁSZF közzététele
A Szolgáltató biztosítja, hogy az Ügyfél az ÁSZF, illetve jövőbeni módosításai tartalmát
megismerje. E célból a Megbízási szerződés megkötésekor a Szolgáltató a hatályos Szabályzatot
az Ügyféllel megismerteti. A Megbízási szerződés aláírásával az Ügyfél igazolja, hogy az ÁSZF
tartalmát megismerte és magára nézve kötelezően elfogadta. Ugyanilyen hatálya van a
Szabályzatot tartalmazó elektronikus dokumentumnak az Ügyfél e-mail címére történő
elküldésének, amennyiben az Ügyfél a Szabályzat tartalmát az elküldéstől számított 30 napon
belül nem kifogásolta.
A szerződéskötést megelőzően a Szolgáltató az ÁSZF-et és a szerződést a Megrendelő számára
hozzáférhetővé teszi:
- elektronikus úton, e-mailben
- a szolgáltató honlapján, a www.evmentor.hu oldalon.
Az együttműködést megelőzően és az együttműködés során a Szolgáltató a Megrendelő részére
minden lényeges kérdésben megadja a szükséges tájékoztatást.
1.3 Eltérés az ÁSZF-től
Az ÁSZF-ben foglalt rendelkezések mind a Szolgáltatóra, mind a Felhasználóra nézve külön
kikötések nélkül is kötelezőek, azonban azoktól a felek kölcsönös egyetértéssel - jogszabályok
keretein belül, az eltérések kiemelésével – írásban, egyedileg eltérhetnek. Az ÁSZF, valamint a
Felhasználó és Szolgáltató egyedi megállapodása a több elemből álló szerződéses jogviszony
részei, amelyek együttesen értelmezhetőek és egymás elválaszthatatlan részét képezik (az ÁSZF
és az egyedi megállapodás együtt a továbbiakban: Szerződés).
1.4 Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás tényéről szóló
figyelemfelhívást és a módosított ÁSZF-et köteles az Ügyfélnek megküldeni. A módosított ÁSZF elfogadottnak tekintendő, amennyiben az értesítés megküldésétől számított 30 napon belül az
Ügyfél nem kifogásolta.
A Felhasználó az ÁSZF módosítás hatályba lépéséig nyilatkozhat arról, hogy a megváltozott
tartalommal kívánja-e fenntartani a Szerződést.
Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF módosítását nem fogadja el, a folyamatban levő Szerződés a
módosítást megelőző változatlan tartalommal hatályban marad. Amennyiben a Felhasználó az
ÁSZF módosítás valamely rendelkezését kifogásolja, vele szemben a kifogásolt rendelkezés nem
lép hatályba.
Amennyiben a Felhasználó nem nyilatkozik, az ÁSZF módosítást a Felhasználó részéről
elfogadottnak kell tekinteni a vele fennálló Szerződés tekintetében. Az e pontban foglaltaktól
eltérően, egyedi megtárgyalás nélkül, a Felhasználó nyilatkozatának hiányában is hatályba
lépnek az ÁSZF módosítás azon rendelkezései, amelyek tárgya:
- új szolgáltatás bevezetése
- a Felhasználó által igénybe vett szolgáltatás tartalmának bővítése az ellenszolgáltatás
változatlanul hagyásával.
2. Szolgáltató adatai
Cégnév: Lekönyveljük Kft.
Cégjegyzékszám: 13-09-225489
Cégbejegyzés napja: 2023.02.22.
Adószáma: 32206920-1-13
Statisztikai számjel: 32206920-6920-113-13
Székhely: 2360 Gyál, Váradi u. 12.
MK regisztrálási szám: 210217
3. Bevezetés
3.1. Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) szabályozzák a Lekönyveljük Kft. (a továbbiakban: "Szolgáltató") által nyújtott könyvelői mentori szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
3.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan szerződéses jogviszonyra, amely a Szolgáltató és az ügyfél között jön létre a mentori szolgáltatásokkal kapcsolatban.
3.3. Az ÁSZF elfogadása a mentori szolgáltatás igénybevételével automatikusan megtörténik, függetlenül attól, hogy az ügyfél külön nyilatkozatot tett-e erről. Az ÁSZF mindenkor elérhető a Szolgáltató weboldalán: www.evmentor.hu.
4. Felhasználói jogok, korlátozások, szellemi tulajdon védelme
4.1. Látogató
A www.evmentor.hu weboldal olyan felhasználói, akik nem küldték el a mentor szolgáltatási
igényüket. A weboldal ingyenes tartalmai bármely látogató számára elérhetők, külön regisztráció
vagy szolgáltatás igénybevétele nélkül.
4.2. Mentor szolgáltatást kérő személy
Olyan látogatók, akik e-mailben (info@evmentor.hu) kérelmezik a mentori szolgáltatás
igénybevételét. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy csak olyan szolgáltatási igényre
küldjön árajánlatot, amelyet a mérlegelése szerint a megadott információk és ismert
körülmények alapján felelős tanácsadást tud nyújtani. A szolgáltatónak kapacitás hiányában
joga van az igényt elutasítani. Ha a tanácsadási igény célzottan szándékos adóelkerülést,
jogszabályba ütköző tevékenységet vagy a könyvelő szakmai és polgárjogi felelősségének
kockáztatását vonná magával, a szolgáltatási igény automatikusan elutasításra kerül
mindennemű visszajelzés nélkül.
4.3. Ügyfél
a) Ügyfélnek tekinthető az a személy, aki írásos megbízási szerződésben elfogadta a
szolgáltatás feltételeit, az aláírt szerződést e-mailben visszaküldte, és a szolgáltatásra kiállított
díjbekérőt megfizette. Az Ügyfél a díjbekérő megfizetésével egyértelmű ráutaló magatartást tesz
az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési Feltételek elfogadására. A számla a
díjbekérő kiegyenlítésével egyidejűleg kerül kiállításra.
b) A szolgáltatás díja visszakövetelhető, amennyiben a szolgáltatás nem teljesült, vagy a
válaszadás nem a vállalt időszakban történt meg. A válasz munkanapokon 24 órán belül történő
megküldése az átadott információktól függetlenül teljesített mentori szolgáltatásnak minősül. A
tanácsadás megkezdése után a díj nem követelhető vissza, csak a szolgáltató egyedi
mérlegelése és méltányosság alapján.
c) Az Ügyfél köteles havi átalánydíjat fizetni függetlenül attól, hogy tett-e fel kérdést vagy sem, mindaddig, amíg a szerződést fel nem mondja írásos formában az info@evmentor.hu e-mail címen. A megkezdett hónap díját az Ügyfél minden esetben köteles megfizetni.
d) Az Ügyfél havi átalánydíjért cserébe általános jellegű tájékoztatást és szakértő választ kap a
kérdéseire munkanapokon 24 órán belül. A szolgáltatás célja az önálló bevallást készítő ügyfelek
támogatása általános információk nyújtásával, nem pedig könyvelési vagy bérszámfejtési
ismeretek átadása. Az ügyfél továbbá időszakosan hírlevelet kap fontosabb határidőkről,
adóváltozásokról és más releváns információkról.
5. Mentori szolgáltatás
5.1. Mentori szolgáltatás formái
- A mentori szolgáltatás kizárólag e-mailes kommunikáción keresztül érhető el.
5.2. Mentori szolgáltatás időintervalluma
5.2.1. Folyamatos mentori szolgáltatás
a) A szolgáltatás havidíjas átalány alapú, amely mindaddig aktív és teljesítettnek minősül, amíg
az Ügyfél írásban le nem mondja, függetlenül a feltett kérdések mennyiségétől.
b) A lemondás kizárólag írásban, az info@evmentor.hu e-mail címen történhet. A megkezdett hónap díja minden esetben kiszámlázásra kerül, és vissza nem téríthető.
5.2.2. Mentori szolgáltatást kiegészítő szolgáltatás: tanácsadás videó konzultáció keretein belül
a) Ez a szolgáltatás csak a mentori szolgáltatás mellett igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás,
mely szolgáltatás igénybevételéhez mindenképp e-mailben egyeztetett időpont szükséges.
Ennek a szolgáltatásnak a díját nem tartalmazza a havi átalányban megállapított mentori
szolgáltatás díja. A videó konzultációt önmagában nem lehet igénybe venni.
b) A videó konzultáció egy 30 perces online szolgáltatás. 30 percen túlnyúló szolgáltatás esetén a Szolgáltató minden megkezdett fél órára díjat számol fel.
5.3. Árak, és rendelési feltételek
a) A mentori szolgáltatás átalány havi díját, valamint a kiegészítő szolgáltatásként igénybe
vehető videó konzultáció díját megtalálják a www.evmentor.hu oldalon az ár tábla
menüpontban.
b) A havi átalánydíj tartalmazza az e-mailben feltett kérdések megválaszolását és időszakos
hírlevelek küldését. Kérdés hiányában is fizetendő, amíg az Ügyfél írásban fel nem mondja a
szerződést.
c) Szolgáltatási igény elküldését az info@evmentor.hu e-mail címre küldheti. A Szolgáltató
válaszlevélben elküldi a megbízási szerződést, mely a szolgáltatás megrendelőjének aláírásával
és az aláírt dokumentum e-mailben történő visszaküldésével valamint a díjbekérő
megfizetésével lép életbe. Az aláírással a megrendelő elfogadja a www.evmentor.hu honlapon
közzétett általános szerződési feltételeket.
d) A szolgáltató bármilyen indok nélkül megtagadhatja a szerződés megkötését.
e) A mentori szolgáltatás megfizetése előre történik. A fizetési esedékesség a tárgyhó előtti
hónap 16-a. 14 napot elérő fizetési elmaradás esetén a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását
megtagadja mindaddig amíg a díj rendezésre nem került. Hó közben történő szerződéskötés
esetén a teljes havidíj felszámolásra kerül. Mindaddig nem kezdődik meg a szolgáltatás nyújtása
amíg a megrendelő nem rendezi a díjbekérőt.
f) A szolgáltatás díja visszakövetelhető, ha a mentori szolgáltatás nem történt meg, vagy a
válaszadás nem a vállalt időszakban történt. Ez esetben a díjat a szolgáltató 3 munkanapon
belül visszafizeti.
g) A kiegészítő szolgáltatás, video konzultáció 30 perces alapdíjának megfizetése előre történik.
A 30 perces díj abban az esetben is megfizetendő, ha az Ügyfél a 30 perces időt nem vette teljes
egészében igénybe.
h) A 30 percen túli konzultáció díjazása utólag történik, minden megkezdett félórára
vonatkozóan.
i) Amennyiben a video konzultáció megrendelője a konzultációt 24 órán belül mondja le a
Szolgáltatónak egyedi mérlegelés alapján joga van a díj 30%-át megtartani.
j) Amennyiben a megrendelő a megbeszélt időpontban nem jelenik meg és nem mondja le
előzetesen a szolgáltatást, úgy a szolgáltatás nyújtójának joga van a teljes díjat megtartani.
Amennyiben a videó konzultáció a Szolgáltató hibájából vagy váratlan esemény miatt nem
történik meg, úgy a Szolgáltató új időpontot ajánl. Amennyiben a megrendelő nem kíván élni az
új időpont választásának a lehetőségével joga van a pénzt visszakövetelni, melyet a Szolgáltató
köteles 3 munkanapon belül visszafizetni.
k) A Felek megállapodnak abban, hogy Megbízott a Díjat, illetve azok egyes tételeit naptári
évenként egy alkalommal változtathatja. A Díj reálértékének megőrzése érdekében Megbízott
évente egyszer a garantált bérminimum emelkedésének mértékével korrigálhatja a Díjat, illetve
annak egyes tételeit.
l) Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a Díj Megbízó általi késedelmes fizetése esetére minden késedelemmel érintett napra Megbízott késedelmi kamatot számol fel, amelynek mértéke a jegybanki alapkamat 2-szerese.
6. A Szolgáltató kötelességei
a) A Szolgáltató köteles az adózással és könyveléssel szorosan összefüggő kérdésekre szakértő,
hiteles és átlátható választ adni. A Szolgáltató vállalja a munkanapokon 24 órán belüli
válaszadást. Nem a könyvelési tevékenységgel összefüggő, valamint a könyvelő foglalkozás
hatáskörébe nem tartozó kérdésekre történő válaszadást a Szolgáltató megtagadhatja.
b) A Szolgáltató csak az Ügyfél által megadott információk figyelembevételével válaszol.
7. A mentori szolgáltatás leírása:
a) A mentori szolgáltatás egy olyan fix összegű havidíjas szolgáltatás, mely az egyéni
vállalkozóknak, adószámos magánszemélyeknek nyújt segítséget, például többek között adózási
mód választásával, bevallás kitöltésével, számla helyes kiállításával kapcsolatban. Minden
olyan kérdést munkanapokon 24 órán belül megválaszolunk mely az egyéni vállalkozást,
adószámos magánszemélyt segíti a jog- és szabálykövető magatartásában, valamint abban,
hogy törvényes keretek között a lehető leghatékonyabban működjön.
b) A Szolgáltatás célja kizárólag általános információk átadása, ezért a Szolgáltató:
- nem végez könyvelési vagy bérszámfejtési oktatást,
- nem készít el konkrét dokumentumokat (pl. adóbevallásokat),
- nem vállal felelősséget az Ügyfél által elkészített vagy benyújtott dokumentációkért,
- nem lép kapcsolatba hatóságokkal az Ügyfél nevében.
c) A Szolgáltató nem vállalja olyan technikai jellegű tanácsok nyújtását, mint például programok
letöltésével, telepítésével, frissítésével vagy használatával kapcsolatos kérdések (pl. ÁNYK).
Azonban az ilyen programokban benyújtandó bevallások helyes kitöltésében szakmai tanácsot
adhat.
d) Abban az esetben, ha az Ügyfél szándékosan eltitkol információkat vagy elfelejti és tévesen
és/vagy hiányosan közli azokat és e miatt a Lekönyveljük Kft. és alkalmazottai téves választ
adnak és az Ügyfélnek ebből adódóan hátránya keletkezik a Lekönyveljük Kft. és alkalmazottai
nem vállalnak felelősséget!
e) A kérdések megválaszolásán felül az Ügyfél hírleveleket kap a fontosabb adóváltozásokról, határidőkről és egyéb információkról. A mentori szolgáltatás átalány havidíja tartalmazza ezt a szolgáltatást és az Ügyfél a megbízási szerződés aláírásával hozzájárul a hírlevél küldéséhez.
8. A szolgáltatást megrendelő kötelezettségei
a) A Szolgáltatás megrendelője köteles érthető módon és egyszerűen megfogalmazni kérdéseit.
A megrendelő nem tesz fel olyan kérdést, mely jogsértő vagy melynek adómegkerülés a célja,
illetőleg az ilyen kérdésekre a Szolgáltatást nyújtó megtagadhatja a választ. Amennyiben ilyen
eset előfordul a Szolgáltatás a válasz megtagadástól függetlenül kiszámlázásra kerül.
b) A szolgáltatás megrendelőjének kötelessége az adott kérdéshez vonatkozóan az összes információt megadni ahhoz, hogy a lehető leghitelesebb választ kapja. A megrendelő nem titkolhat el adatokat és információkat, valamint nem adhatja meg azokat hiányosan vagy tévesen , amennyiben mégis így történik és a megrendelőt ebből adódóan bármilyen hátrány éri, azt nem követelheti a Szolgáltatás nyújtójától.
9. Szerződés megszűnése, Szolgáltatás felmondása, elállás
9.1. Közös megegyezés
A Szerződést a Felek – a Ptk. 6:275 §-nak megfelelően – közös megegyezéssel írásban, mindkét
Fél aláírásával bármikor megszüntethetik.
9.2. Rendes felmondás
A Szolgáltatást bármelyik fél következmény nélkül jövőbeni hatállyal a tárgyhót követő hó
elsejétől felmondhatja. Megkezdett hónap már nem mondható fel.
9.2. Azonnali hatályú felmondás
Mindkét Felet megilleti a Szerződés azonnali hatályú, indokolást tartalmazó írásbeli értesítéssel
történő felmondásának joga akkor, ha a másik Fél megszegi a Szerződést és a
szerződésszegésről szóló írásbeli értesítést követő 5 (öt) munkanapon belül nem orvosolja azt
(amennyiben a szerződésszegés orvosolható); a másik Fél súlyosan vagy felszólítás ellenére
ismételten megszegi a Szerződést;
A szerződés felmondása kizárólag e-mailben történhet az info@evmentor.hu e-mail címen.
9.3. Elállás
Az Ügyfél a szerződés aláírásától számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől abban az
esetben, ha a Szolgáltatás nyújtása még nem történt meg. Teljesített Szolgáltatás esetén már
csak a felmondási jogával élhet.
10. Vitarendezés
A weboldal Általános Szerződési Feltételeinek hatálya alá tartozó valamennyi szerződésből
eredő jogvita esetére a Felek alávetik magukat a Dabasi Járásbíróság illetékességének.
Székhely: 2360 Gyál, Váradi utca 12.
E-mail cím: info@evmentor.hu
Adószám: 32206920-1-13
MK regisztrációs szám: 210217
Á.SZ.F. 1.1. hatályos: 2024.11.20-tól